نتایج جستجو برای عبارت :

شجره طیبه؛صفات منافق چیست؟

کافر صادق است،منافق گول میزند!
این مسئله را- که چرا این همه قرآن روی منافقین تکیه کرده است- مفسرین طرح کرده‏‌اند و معمولاً چنین پاسخ داده‌‏اند: با وجود اینکه منافق یکی از اقسام کافر است در عین حال چنان‏که از قرآن در بعضی موارد استفاده می‏شود منافق خطرش برای اسلام از کافر بیشتر است.
ادامه مطلب
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):مؤمن درگرفتاری صبوراست ومنافق درگرفتاری بی تاب. سکوت مؤمن تفکروسکوت منافق غفلت است. بر زبان مؤمن نور(الهی) است ودرخشان وبر زبان منافق شیطانی است که سخن میگوید. درعمل مؤمن یقین دیده میشودودرعمل منافق شک.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):کسی که از روی شناخت عبادت نکندمانند خر آسیاست.
امام صادق(علیه السلام):خداوندشمارامشمول رحمت خودگرداند.بلاها نخست به ما روی می آورد آن گاه به شما. آسایش ها نخست به ما روی می آورد سپس
امام سجاد(علیه السلام):سوال شدازتمام دستورهای دین, فرمودند:حق گویی , قضاوت عالانه و وفای به عهد.
امام صادق(علیه السلام):مؤمن درسرشتش دروغ وخیانت نیست و دوصفت است که درمنافق جمع نگردد: سیرت نیکو و دین شناسی.
امام صادق(علیه السلام):نه لباس شهرت بپوش ونه لباسی که تورا بی مقدارجلوه دهد.
امام صادق(علیه السلام):نوجوان راقبل ازاینکه دشمنان اعتقادی به سراغ آنان بروند, حدیث بیاموزید.
امام صادق(علیه السلام):ریشه خرابی بدن ترک غذای شب است.
امام صا
درس دوم: صفات فرعی حروف
✳️تعریف صفات فرعی: ✅صفات فرعی، صفاتی هستند که از «مجموعه مخرج حرف به اضافه صفات اصلی» آن حاصل می شوند.به عبارت دیگر، صفت فرعی حرف، «برآیندی از ویژگی های مختلف حرف یعنی مخرج و صفات اصلی» آن است؛ «تابلوی کلی» و «ویژگی نهائی» حرف محسوب می شود.
ادامه مطلب
در مورد ذات خدا گفتیم که قابل شناخت نیست و سئوال مطرح شد که وقتی ذات خدا قابل شناخت نیست اصلا چگونه ما خدایی را میشناسیم یا خدا شناخته میشود؟پاسخ هم این بود که از طریق تجلی صفات.
صفت چیست؟ صفت کلمه ایست که اسم را توصیف میکند.در مورد خداوند هم این صفات هستند که به ما شناخت می دهند خداوند کیست و چیست.
اهل ایمان به دونوع صفات در مورد خداوند اعتقاد دارند:صفات ذاتصفات فعل(فاعلی)
"صفات ذات" یعنی هرآنچه که با خودِ خدا سنجیده میشود بدون اینکه چیزی در مق
آدم منافق هیچ رابطه‌ی مومنانه‌ای را آنچنان که زندگی مومنانه یکپارچگی و عزم راسخ و روح توحیدی اقتضا می‌کند نمی‌تواند شروع کند.
منافق صد سر و هزاران زبان دارد و در هر سلامی دلش رنگ می‌بازد و طلوع تا غروبش بی‌شمار حال را به دنبال دارد.
عاجزانه از تو می‌خواهم خدا، بدون یکپارچه کردن دل ما نه وارد دوستی با کسی‌مان کنی، نه به ازدواج کسی در بیاوری، نه کسی را بهمان امیدوار کنی که روز افتادن پرده‌ها فقط شرمندگی‌ می‌ماند برای خودمان.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):هرکه بسم الله الرحمن الرحیم رابااعتقادودوستی محمدوآل پاکش وباتسلیم دربرابردستوراتش وباایمان به ظاهروباطنش بخواند, خداوندعزوجل درمقابل هرحرف آن چیزی برترازدنیاوآنچه درآن است ازثروت وخوبیها رابه او می بخشد.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):دین خودرابادنیایت حفظ کن تاهردوراببری ودینت راوسیله حفظ دنیایت قرارمده که هردورا می بازی.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):ای مردم! بدانیدکه کمال دین درآموختن علم وعمل ک
درس اول: صفات اصلی حروف
✳️صفات حروف:به کیفیت و چگونگی خروج حروف از مخرجشان ، صفات حروف گفته  می شود.✅فایدۀ شناخت صفات حروف: ۱- متمایز شدن حروف هم مخرج از یکدیگر ۲- نیکوتر و کاملتر ادا نمودن حروف از مخرجشان۳- شناخته شدن حروف قوی از حروف ضعیف ، (که این مسأله در رعایت صحیح قاعدۀ ادغام موثر خواهد بود.)
ادامه مطلب
((بسم الله الرحمن الرحیم))
 توضیحات تکمیلی شجره نامه باران زهی(بادینی رِند):
سردار باران خان ولد سردار بادین خان ولد میرحسن خان (داماد شاه کلات میرشیهک خان) ولد سردار بدرالدین خان ( فرزند قدرتمند سردار سردار بادین خان) ولد سردار بادین خان (سردار نوشکی) ولد سردار امیر باران خان رند بلوچ ولد میر نوذ (رخشان) یا میر نواز خان(پایه گذار قبیله رخشانی) ((in the name of God)) Drainage genealogy (Badini Rand):
Sardar Baran Khan Volod Sardar Badin Khan Vold Mir Hossein Khan (son-in-law of Shahlatat Miyashik Khan) Volod Sardar Badriddin
صفات ارثی پدر : زمانی که شما مشتاقانه منتظر به دنیا آمدن فرزندتان هستید، ممکن است برای شما و اطرافیان هم این سوال به وجود بیاید که فرزند شما بیشتر شبیه چه کسی است پدر یا مادر ؟
اکثر مردم در مورد رنگ چشم و وزن نوزاد پس از تولد سوال می‌پرسند، اما موارد دیگری مانند رنگ مو و….. وجود دارد. حتما می‌دانید بعضی از صفات ارثی هستند و از والدین به فرزندان به ارث می‌رسند.
صفات ارثی که کودک از پدر خود به ارث می برد
در ادامه به ۷ صفت اشاره می‌کنیم که کودک اح
⁦✍️⁩چرا خدا ما و همه موجودات را خلق کرده است؟
خدا خلق میکند چون خالق هست.
خالق یکی از صفات خداست و صفات خدا عین ذات اون هست.
شاید ما به یک نفر بگیم مهربان اما او میتواند مهربان نباشد اما صفات خدا ذاتی هستند.
خدا خلق میکند چون اقتضای ذات او است.
این سوال مثل این هست که ما بگوییم یک ساندویچی چرا ساندویچ میفروشد!
اگر ساندویچی ساندویچ نفروشد دیگر مغازه ساندویچی نیست یا یک دانش آموز اگر مدرسه نرود دیگر دانش آموز نیست.
خداوند هم اگر خلق نکند خالق ن
در پست قبلی گفتیم که خدا در نگاه اهل ایمان دو جنبه شناختی دارد:
شناخت ذاتشناخت صفات
ذات چیست؟ذات یکی از اصطلاحات علم منطق هست و به معنای حقیقت یک چیز(شیء) یا ماهیت.
ذات خدا چیست؟یعنی حقیقتِ خدا که به آن کُنه یا غیب الغیوب نیز می گویند.چرا؟چون قابل درک نیست.یعنی ذات خدا قابل شناخت نیست.انسان نمی تواند ذات و حقیقت خدا را بشناسد چون در دسترس او نیست.یکی از راههای شناخت اینست که انسان به موضوعِ شناخت احاطه نظری(علمی) و عملی داشته باشد که اصطلاحاً م
نگفتمت مرو آنجا که پادشات منم
در این سراب فنا چشمه حیات منم
و گر به خشم روی صد هزار سال ز من
به عاقبت به من آیی که منتهات منم
نگفتمت که به نقش جهان مشو راضی
که نقش بند سرا پرده رضات منم
نگفتمت که منم بحر و تو یکی ماهی
مرو به خشک که دریای با صفات منم
نگفتمت که چو مرغان به سوی دام مرو
بیا که قدرت پرواز و پرّ و پات منم
نگفتمت که تو را ره زنند و سرد کنند
که آتش و تبش و گرمی هوات منم
نگفتمت که صفت های زشت بر تو نهند
که گم کنی که سر چشمه صفات منم
نگفتمت که م
صفاتصفات کلماتی هستند که کیفیت ی چگونگی افراد، اشیاء، مکان و ... را بیان می کنند. صفت تنها یک حالت دارد؛ یعنی اینکه با اسم مفرد یا جمع، مذکر یا مؤنث بطور یکسان بکار می رود:
a young man/woman- young men/women
اما تنها موارد استثنا، صفات this و that می باشد که پیش از اسامی جمع  به these و those تبدیل میشود:
this book - those books, that boy - those boys
مکان صفات
صفات میتوانند در موقعیت ها و جاهای مختلفی در یک جمله ظاهر شوند ک درزیربه مهمترین آنها اشاره میکنیم .
: -1 قبل از یک اسم :     
آدمها از لحاظ خوبی و بدی به روشهای مختلفی تقسیم می شوند. در تقسیم بندی ساده آدمها خوب یا بد هستند. اما از یک لحاظ آدمها به سیاه و سفید و خاکستری تقسیم می شوند. اگر خاکستری یعنی کسی که خوب و بدش را مخلوط کرده است می تواند به این تعبیر قرآن نزدیک باشد که وَ آخَرُونَ اعْتَرَفُوا بِذُنُوبِهِمْ خَلَطُوا عَمَلاً صالِحاً وَ آخَرَ سَیِّئاً (توبه102)  به این شرط  که انسان خاکستری به بخش سیاه اعمالش معترف باشد. تقسیم بندی دیگر این است که برخی افراد هنوز
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):دنیارادشنام ندهیدکه نیکومرکبی است برای مؤمن .سواربرآن به خیردست می یابدوباآن ازشر رهایی می جوید.هماناهرگاه بنده ای بگوید:خدایا دنیارالعنت کن.دنیا می گوید:خداوند ازمیان ماکسی رالعنت کندکه دربرابرپروردگارش سرکش تر است.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):آشکارترین منافق کسی است که به طاعت خدا فراخواند, خودش بدان عمل نکندوازمعصیت بازداردوخودش ازآن باز نایستد.
امام صادق(علیه السلام):مؤمن مدارامیکندوجدال نمی
امام هادی(علیه السلام):خداونددنیاراجای گرفتاری قرارداده وآخرت راسرای پاداش. گرفتاری دنیاراسبب ثواب آخرت قرارداده است وثواب آخرت راعوض گرفتاری دنیا.
امام هادی(علیه السلام):توانگری آن است که تمنایت کم باشدوبه آنچه تورابسنده است, خرسندباشی وفقر یعنی سیری ناپذیری نفس ونومیدی شدید.
امام هادی(علیه السلام):سرزنش کردن , بهترازکینه به دل گرفتن است.
امام هادی(علیه السلام):مؤمن خوبی میکندو می گریدولی منافق بدی میکندو می خندد.
امام هادی(علیه الس
سعد از امام باقر ع حدیث. کند که  فرمود همانا دلخ چهار گونه اند  دلی که در ان نفاق و ایمانست ودلی که وارونه است و دلی که مهر خورده واز چرک. وزنگ روی ان پوشبده است و دلی که تابناکو پاکیزه است من عرضکردم تابناک 
 کدام است  فرمود انکه چون چراغی در ان است و اما دل مهر خورده خورده ان دل منافق است واما دل تا بناکان دل مومن است که اگر خدا باو بهد شکر کند واگر گرفتارش کند صبر کند واما وارونه ان دل مشرک است سپس این ایه را خواند ایا ان کس که نگونسازبر روی خو
امام حسن(علیه السلام):فقر؛ آزمندی وسیری ناپذیری است.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):مؤمن کسی است که دین خودرابا دنیای خودحفظ میکندوفاجرکسی است که دنیای خودرا با دینش نگه دارد.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):مؤمن شیوه وعادتش زهداوست وهمه اهتمام او دینش وعزت او قناعتش وتلاش اوبرای آخرتش. خوبیهایش بسیاراست ودرجاتش , بلندودر آستانه رهایی ورستگاری است.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):مؤمن همیشه به یادخداست زیاد می اندیشد, بر نعمتها سپاسگزار
مرگ بر منافق تزویر
مختار:
امروز می خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است. تزویر با لباس دیانت و تقوی به میدان می آید. تزویر سکه ای است دورو، که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است. عوام خدایش را می بینند و اهل معرفت ابلیسش. و چه خون دلها خورد علی از دست این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین
[14] اینکه منافق در خلوت با دوستان خودش هم صحبت میشه اشاره میکنه به این موضوع که منافق ترسو هستو جرعت رویارویی مستقیم نداره!
[15] در آیه [14] منافق به خیال خودش داره مسلمان هارو مسخره میکنه [مستهزئون] اما در حقیقت این خداست که منافقان رو مسخره میکند [یستهزی]
اینکه در جواب مسخره کردن اون فرد رو مسخره کنی مثل تکبر در مقابل متکبر یکجور عبادته که شروطی البته داره مثلا اینکه اون فرد به قصد تخریب مسخره کنه و در مقابل کسی که مومن هست وحالا از سر شوخی حرفی م
با همه تهدیدهای دشمن، روزبه‌روز این شجره مبارکه رشد می‌کند
«چهل سال است که به‌طور دائم علیه نظام اسلامی، علیه ایران اسلامی دارد توطئه انجام می‌گیرد؛ میلیاردها پول خرج می‌شود؛ شخصیّت‌های فکری، دُور هم می‌نشینند برای اینکه به این نظام ضربه بزنند، برای اینکه این [نظام] را ریشه‌کن کنند؛ و خب چهل سال است که روز‌به‌روز این شجره‌ مبارکه، این شجره‌ طیّبه، دارد رشد می‌کند؛ این مایه‌ افتخار ما است.»
۱۳۹۶/۱۲/۱۷-رهبر انقلاب
             
       
فرزندم:
بدان که علم نور است اما...
حکمت نور علی نور است...
حلقه ی متصل و منفصل علم با حکمت ، حقیقت و صفتی است به اسم صبر و حلم...
همواره جامعه بیشترین صدمه را از عالمانی میبیند که صبر و حلم ندارند...
یعنی این صفت در نفسشان نهادینه نشده...
همیشه در مصاحبت و معیت با انسانهای کم صبر محتاط باش و به غایت تدبیر کن... چون ناخواسته به تو شر میرسانند...
اگر در حقیقت صفت صبر و حلم تامل کنی می یابی که این صفت بر تمام صفات حسنه دیگر امامت دارد... یعنی تمام صفات حسنه دی
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- اهل بیت مکرم ومعظم الهی گونه پیامبر اکرم صلواته الله  علیه-اله والسلم در بیاناتد مولی ال متقین- رحمت الله علیه هیچ کس را این امت قیاس با ال محمد صلواته الله علیه واله والسلم نتوان کرد وانان را که  نعمت ارشاد وهدایت ال محمد صلواته الله علیهم اجمعین از سقوط نجات داده است –نمیتوان با ان پشوایان الهی  -ساوی گرفت- ذهنیت حتی افراد ساده  بعلت بدیهی بودن اشکار است- اما مقداری کنکاش عقلی کنیم-میفرمایند علت حقی
بسم الله الرحمن الرحیم

[14] اینکه منافق در خلوت با دوستان خودش هم صحبت میشه اشاره میکنه به این موضوع که منافق ترسو هستو جرعت رویارویی مستقیم نداره!
[15] در آیه [14] منافق به خیال خودش داره مسلمان هارو مسخره میکنه [مستهزئون] اما در حقیقت این خداست که منافقان رو مسخره میکند [یستهزی]
اینکه در جواب مسخره کردن اون فرد رو مسخره کنی مثل تکبر در مقابل متکبر یکجور عبادته که شروطی البته داره مثلا اینکه اون فرد به قصد تخریب مسخره کنه و در مقابل کسی که مومن هس
اصلاح طلب مسلح!واسه خودش غولی بود در دستگاه های امنیتی دهه 60. شاید هیچکس مثل اون نمی تونست شرّ منافقین رو از سر انقلاب کم کنه. بعد از 30 خرداد 60، توی یکی از کاخهای شاه ملعون، خودش و دوستای قدیمیش، در اتاقی، غولهای امنیتی جمع بودند. گله گله منافقین را که دستگیر می کردند، لیست آنها را به او می دادند. اسامی را بالا و پایین می کردند، چشمانش گرد می شد. دور بعضیا با خودکار قرمز خط می کشید و با هیجان می گفت:- این ... این رو بزنیدش. از اون کله گنده هاست ... ب
اصلاح طلب مسلح!واسه خودش غولی بود در دستگاه های امنیتی دهه 60. شاید هیچکس مثل اون نمی تونست شرّ منافقین رو از سر انقلاب کم کنه. بعد از 30 خرداد 60، توی یکی از کاخهای شاه ملعون، خودش و دوستای قدیمیش، در اتاقی، غولهای امنیتی جمع بودند. گله گله منافقین را که دستگیر می کردند، لیست آنها را به او می دادند. اسامی را بالا و پایین می کردند، چشمانش گرد می شد. دور بعضیا با خودکار قرمز خط می کشید و با هیجان می گفت:- این ... این رو بزنیدش. از اون کله گنده هاست ... ب
تا تو حقارت خود نپذیری آغاز به بزرگ شدن نمی‌کنی. تا تو ندانی کمی، کودنی، کوچکی، عزم عظمت نمی‌کنی. سفیران از راهها گذشته‌اند ای طفل نازپرورده‌ی گهواره‌نشین. تو خود را همانند ایشان مدان. تو نیز باید از راهها بگذری.

اوهام همانند می‌کند. می‌گوید من نیز چون او رفته‌ام. نه، تو هیچ نرفته‎ای. تو به سراب یازیده‌ای، تو سرابِ رفتن کرده‌ای. چرا که کبر، چرا که حسد، رفتن نمی‌داند، ماندن می‌داند و ثبات می‌داند، بر آنچه که نیست. 
کودن، قیاس می‌کند.
امام باقر(علیه السلام):شجره طیبه رسول خداست که اصل آن است وعلی فرع آن وفاطمه عنصرآن وائمه شاخه ها ومیوه ی آن وشیعیان برگهای آنند.
امام صادق(علیه السلام):شیعیان ماجزیی ازما هستندوازباقی مانده طینت ما خلق شده اندآنچه که مارا غمگین میکندآنان رانیز اندوهگین می نمایدوآنچه که مارا شادمان کندآنان رانیز مسرور می نماید.لذا هرکس که میخواهدبه ما رو کند, به شیعیان مارونمایدچراکه آنان وی رابه ما می رسانند.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):زیان کار کسی است
امام باقر(علیه السلام):زمانی که قائم قیام کند, دشمنی آشکارتر ازفقها نداردواگرشمشیربه دستش نباشد, فقهافتوای قتل اورا میدهند.    بیان الایمه ج۳ص۹۹
امام باقر(علیه السلام):قائم به سوی کوفه رهسپار میشودودرآنجاشانزده هزار نفرازبتریه مجهزبه سلاح در برابراو می ایستند.آنان ازقاریان وفقهای دردین هستند, پیشانی های آنها ازعبادت بسیارپینه بسته وچهره های آنهابراثر شب زنده داری زرد شده است اما کاملا منافق هستند, همگی میگویند:ای فرزندفاطمه! برگرد ز
خدایا خیلی دوستت دارم : آموزش رفتارهای درست و صحیح با توجه به صفات خداوند
 
خدایا خیلی دوستت دارم : سهام الاندلسی/علی باباجانی، نشر براق
معرفی:
کودک قصه ی ما دلش می‌خواهد که خدا او را دوست داشته باشد. پس دست به کارهایی می‌زند که از صفات خداوند هستند، مثل عدالت، زیبایی، مهربانی و بخشندگی و علم..عمق موضوع قصه همراه با متن روان و دلنشین و تصویرگری هنری جذاب و انیمیشنی باعث خاص بودن این کتاب شده است.آموزش رفتار های درست و صحیحی که با توجه به صفات
برای توسعه کاشت زعفران در ارومیه ، آذربایجان غربی ، ایران ، یک آزمایش کرت خرد شده بر اساس CRBD به مدت دو سال در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه ارومیه انجام شد. نانو کودهای (Fe ، P ، K و کودهای نیتروژن (شاهد)) به عنوان توطئه اصلی ، اکوتیپ های زعفران (مشهد ، تربت-حیدریه ، تربت جام ، گناباد ، قائن و بیرجند) به عنوان نمونه های فرعی و وزن گربه مادر (6 ، 8 ، 10 و 12 g) به عنوان توطئه های فرعی در نظر گرفته شد. در طی دو سال از مطالعه ، نتایج نشان داد که بین سطح نانو کود ، اکوت
فرزندم:
بدان که علم نور است اما...
حکمت نور علی نور است...
حلقه ی متصل و منفصل علم با حکمت ، حقیقت و صفتی است به اسم صبر و حلم...
همواره جامعه بیشترین صدمه را از عالمانی میبیند که صبر و حلم ندارند...
یعنی این صفت در نفسشان نهادینه نشده...
همیشه در مصاحبت و معیت با انسانهای کم صبر محتاط باش و به غایت تدبیر کن... چون ناخواسته به تو شر میرسانند...
اگر در حقیقت صفت صبر و حلم تامل کنی می یابی که این صفت بر تمام صفات حسنه دیگر امامت دارد... یعنی تمام صفات حسنه دی
صفات یک بازاریاب دیجیتال موفق چیست؟
هیچ مخفی نیست که موفقیت در جهان بازاریابی دیجیتال به نوع خاصی از فرد نیاز دارد، زیرا بازاریابان دیجیتال نیاز به مهارت، دانش و تجربه متخصصین مختلف دارند. بازاریابی دیجیتال حرفه ای است که ترکیبی از بازاریابی سنتی، طراحی وب، SEO، بازاریابی رسانه های اجتماعی، نوشتن مطالب و خیلی بیشتر است، بنابراین صفات مورد نیاز برای موفقیت، بسیار متنوع و متنوع هستند. بسیاری از ویژگی های یک بازاریاب دیجیتال موفق، مربوط به
صفات یک بازاریاب دیجیتال موفق چیست؟
هیچ مخفی نیست که موفقیت در جهان بازاریابی دیجیتال به نوع خاصی از فرد نیاز دارد، زیرا بازاریابان دیجیتال نیاز به مهارت، دانش و تجربه متخصصین مختلف دارند. بازاریابی دیجیتال حرفه ای است که ترکیبی از بازاریابی سنتی، طراحی وب، SEO، بازاریابی رسانه های اجتماعی، نوشتن مطالب و خیلی بیشتر است، بنابراین صفات مورد نیاز برای موفقیت، بسیار متنوع و متنوع هستند. بسیاری از ویژگی های یک بازاریاب دیجیتال موفق، مربوط به
و جها د چهارشعبه دارد 1  امر بمعروفکند مومن رایاری کردهو پشتش را محکم نموده و هرکه نهی از منکر کند بینی منافق را بخاک مالیده و از نیر نگش  ایمن گشته وهر که همه. جاراستگویدوظیفه ایکه بر او بود انجام داده  وهر که با بدکاران  دشمنی کند برای خدا خشم نموده  خدا. هم. بخاطر او خشم.  نماید اینست. ایمانو پایه هاو شعبه. هایش 
شهادت حضرت صدیقه طاهره (س)
 
شد فدک، بعد از پیمبر ، کفر و ایمان را محککرد رسوا خویشتن را دشمن از غصب فدکفاطمه ، لطف خفی، روح نبی ، جان علی استآنکه ذکر خیر او باشد همه ورد ملکعالم از ام ابیها نور هستی چون گرفتدارد او بر گردن خلق جهان حق نمکحضرت صدیقه اطهر، نمی گوید خلافکذب قول آن منافق هم، ندارد هیچ شکصحبت از ارث و وراثت، خود کمال ابلهی استپیش بانویی که مهر او سما است و سمکاز نبی گیرم، نماند ارث بر فرض محالحق ذی القربای پیغمبر، نبود از ما ترکمرد
سلام
ذات انسان تشکیل یافته از دو دسته صفات و ویژگی‌های خوب و بد است که به نسبت تقویت هرکدام‌شان، می‌تواند یکی بر دیگری غلبه کرده و شخصیت انسان را شکل دهد. اگر فردی ویژگی‌های مثبت را در درون خودش تقویت نماید طبیعتا ویژگی‌های مثبت بر منفی غلبه کرده و انسانی کامل را شاهد خواهیم بود که سرشار از فضائل اخلاقی است و بالعکس هر چقدر صفات رذیله تقویت شود خوی حیوانی فرد تقویت شده و آثاری از فضیلت در وی مشاهده نخواهد شد.
#فاضل_باشیم
ادامه مطلب
 
با ظهور اشعرى به تدریج بیشتر علماى اهل سنت از روش او پیروى کردند و پس از چندى ، مذهب اشعرى ، مذهب رسمى اهل سنت در مباحث اعتقادى گردید.  اما هنوز هم روش احمد بن حنبل در میان اهل سنت طرفدارانى داشت و از این رو گاه میان حنابله و اشاعره منازعاتى رخ مى داد. این وضعیت ادامه داشت تا اینکه در قرن هشتم ، احمد بن تیمیه حرانى دمشقى (661-728 ق ) ظهور کرد و درصدد ترویج مذهب حنابله برآمد. ابن تیمیه مانند حنابله ، علم کلام را مردود دانست و متکلمان را اهل بدعت معرف
عن ابی‏ عبدالله (ع) قال عشر خصال من صفات الامام:
«العصمه و النصوص و ان یکون اعلم الناس، و اتقاهم لله و اعلمهم بکتاب الله و ان یکون صاحب الوصیه الظاهره، و یکون له المعجز و الدلیل و تنام عینه و لا ینام قلبه و لایکون له فی‏ء، و یری من خلفه کما یری من بین یدیه.»
امام جعفر صادق علیه‏السلام فرمود: ده خصلت از صفات امام معصوم است:
1-پاکدامنی و عصمت
2- نص و صراحت بر امامت
3- داناترین مردم
4- پرهیزگارترین مردم برای خدا
5- داناتر از همه به کتاب خدا
6- صاحب وصیت
فرزندم:
بدان که علم نور هست اما...
حکمت نور علی نور هست...
حلقه ی متصل و منفصل علم با حکمت ، حقیقت و صفتی هست به اسم صبر و حلم...
همواره جامعه بیشترین صدمه را از عالمانی میبیند که صبر و حلم ندارند...
یعنی این صفت در نفسشان نهادینه نشده...
همیشه در مصاحبت و معیت با انسانهای کم صبر محتاط باش و به غایت تدبیر کن... چون ناخواسته به تو شر میرسانند...
اگر در حقیقت صفت صبر و حلم تامل کنی می یابی که این صفت بر تمام صفات حسنه دیگر امامت دارد... یعنی تمام صفات حسنه دی
ولایت اهل بیت علیهم السلام و برائت از دشمنان ایشان شرط اصلی شناخت خداست
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
۱- الحسین بن محمد، عن معلى بن محمد، عن الحسن بن علی الوشاء قال: حدثنا محمد ابن الفضیل، عن أبی حمزة قال: قال لی أبو جعفر علیه السلام: إنما یعبد الله من یعرف الله، فأما من لا یعرف الله فإنما یعبده هكذا ضلالا قلت: جعلت فداك فما معرفة الله؟ قال: تصدیق الله عز وجل وتصدیق رسوله صلى الله علیه وآله وموالاة علی علیه السلام والا
پنج دلیل برای خریدن سگ استاندارد با شجره نامه جهانی FCI
خرید آگاهانه :
فارغ از جثه وکاربرد سگ ، نژاد آن باید با دقت انتخاب شود . هر نژاد خصوصیات رفتاری و جسمانی منحصر به فردی دارد . شما باید نژادی را انتخاب کنید که متناسب با کار مورد نظر شما باشد ، اهمیتی ندارد که شما سگ را برای چه هدفی میخواهید ،محافظت از شخص یا مکان ، برای شرکت در مسابقات تربیتی یا نژادی ، شکار ، محافظت در مقابل حیوانات وحشی ، امداد ونجات ، سرویس پلیس و... هرچه بیشتر از شجره نا
 منافقین و خائنین یا مومن و خدمتگذار
منافق فقط اینان؟
نه! بین اهالی سیاست زیادن! فک میکنیم بعضا از خودمونن, ولی...
منافق دروغگو توضیح واضح یا ترکیبی نادرست است, چرا که منافق ذاتا دروغگو است, لذاست که منافق راستگو نداریم.
1- مقام معظم رهبری(۲ تیرماه ۹۴): ‌تاکید بر ادامه ‌‌((#تحقیق-و-توسعه)) به عنوان یکی از خطوط قرمز در مذاکرات،
 
2-  ظریف (۱۳ مرداد ۹۴): همه خطوط قرمز در ((#برجام)) را رعایت شده است،
 
3-  روحانی (۱۳ شهریور ۹۸): در #گام-سوم-کاهش-تعهدات-برجام
مرکبات را می توان بر اساس ویژگی های ظاهری میوه به چهار گروه پرتقال ها، نارنگی ها، گریپ فروت ها (و پوملوها) و بالاخره انواع ترش تقسیم کرد.
در این طبقه بندی پرتقال ها که به احتمال زیاد از شمال شرقی هند و بخش های مرکزی چین منشأ گرفته اند دارای بیشترین میزان تولید در بین انواع مرکبات بوده و خود بر اساس ویژگی های ظاهری و ترکیبات شیمیایی داخلی به چهار گروه معمولی (گرد)، نافدار، خونی (رنگدانه دار) و بالاخره بی اسید تقسیم می شوند.
پرتقال های گرد مهم تری
#خلاصه_کتاب:  تولید علم و علوم انسانی 
از دکتر #ابراهیم_فیاض
بخش سوم: مردم شناسی دینی فلسفه
فلسفه = دانشی بشری = تنشیم کننده دیگر دانش‌های بشر —» روش = منطق
فلسفه = محتوا / منطق = صورت —» نسبت فلسفه به بقیقه علوم بشری = نسبت منطق با فلسفه
دانش‌های بشری = محتوا / فلسفه صورت
مذهب —» جهان پدیداری (جهان‌بینی) —» تولید معنا
معنا در ذهن = تولید مفهوم —» چهارچوب بندی مفاهیم با فلسفه
—» فسلفه تابعی از دین / تنظبم کننده دین و دیگر دانش‌ها

تنظیم مذهب / دا
ابن سیرین به کسی گفت: چگونه‏ ای؟گفت: چگونه است حال کسی که پانصد درهم بدهکار است، عیالوار است و هیچ چیز ندارد؟
ابن سیرین به خانه خود رفت و هزار درهم آورد و به وی داد و گفت: پانصد درهم به طلبکار بده و باقی را خرج خانه کن و لعنت بر من اگر پس از این حال کسی را بپرسم!
گفتند: مجبور نبودی که قرض و خرج او را بدهی.گفت: وقتی حال کسی را بپرسی و او حال خود بگوید و تو چاره ‏ای برای او نیندیشی، در احوالپرسی منافق باشی...
رسم مردانگى و رفاقت اینچنین است
 
دل ہے صحرا یہ کوئی باغ یا گلزار نہیں
ہر کسی پر ہوئے روشن مرے اسرار نہیں
حسن جب حد سے بڑھے ہوتا ہے اسرار آمیز
بے تحاشہ ہیں حسین آپ پر اسرار نہیں
یہ صفت رکھ کے بھی یہ لوگ منافق نہ ہوئے
آتشیں روحیں ہیں اور جسم کہ انگار نہیں
ادامه مطلب
بسمک یا کثیر
***********
سیدنا الاستاد حضرت علامه جوادی آملی روحی فداه در شرح مقدمه ی فصوص قیصری می فرمایند:
کثرت، از آنِ صفات است، نه از آنِ ذات. 
ذات، در همه ی اسماء مشترک است.
از این جهت، گاهی ب صفت می گویند اسم.
ذات ک واحد است، کثرت از ناحیه ی اسم نمی آید، چون اسم همان ذات است، مع الوصف.
پس عند التعلیل، کثرت ب صفات بر می گردد.

****************************
پیاده شده از فایل صوتی
در کتاب اصول تشیع آمده است:[1]
«در اصطلاح شیعه غیبت، اسم زمانی است که شیعیان نه دسترسی به پیغمبر دارند نه به امام ع و نه نائب­های خاص آن حضرت، بلکه امور شیعه در آن زمان به نائب­های عام واگذار شده است. و غرض از نائب­های عام این است که امام زمان(عج) یک صفاتی را به طور کلّی بیان فرموده و دستور داده است که هر کس دارای این صفات بود از او تقلید کنید.
و فقهای ما هنگامی که درباره این صفات بحث می­کنند آنها را به چند شرط که اهم آنها «افقهیت» یعنی در علم فقه د
بسم الله
 
در توقیع شریف امام عصر علیه‌السلام که صفات نواب ایشان بیان شده، یکی از این صفات «صائنا لنفسه» و دیگری «مخالفا لهواه» است. صیانت از نفس و مخالفت با هوای نفسی که نایب و حجت امام عصر باید داشته باشد بسیار فراتر از این است که مثلا لقمه‌ی حرام نخورد یا به نامحرم نگاه نکند!رفتار بسیار بزرگوارانه‌ی دیروز حضرت آقا را تنها در کنار سخنان روحانی در سفر یزد و کرمان بگذارید! اگر آقا - مثل خیلی‌ها - بر نفس‌شان کنترل نداشتند و خلاف هوای‌شان عم
اامام رضا علیه السلام خبر از فتنه ای داده اند که بدتر از فتنه ی دجال است. 
عن الحسن بن علی الخزاز قال : سمعت الرضا ( علیه السلام ) یقول : إن ممن ینتحل مودتنا أهل البیت من هو أشد فتنة على شیعتنا من الدجال ، فقلت : بماذا ؟ قال : بموالاة أعدائنا ، ومعاداة أولیائنا إنه إذا کان کذلک اختلط الحق بالباطل ، واشتبه الامر فلم یعرف مؤمن من منافق . (روایت صحیح السند از وسائل الشیعة ج16 ص179).
«برخی از کسانی که ادعای دوستی ما اهل بیت را دارند، فتنه ای بدتر از دجال بر
بسم الله الرحمن الرحیم 
هرکس این سوره را بخواند هرگز دچار نفاق نشود و شیعه علی باشد و رسول الله شفیع وی شود و بابت وی شهادت دهد که از نفاق پاک است . به خواننده این سوره به عدد هر منافق و منافقه ده حسنه دهند و ده بدی وی را حذف کنند و ده در جه دهند و تا در دنیا باشد  عرش و حمله او برایش صلوات فرستند جهت چشم زخم و حفظ از خصم و گزنده همراه داشته باشد ودر سفر راه گم نکند و بر خصم غالب شود ودر قیامت تا زمانی که مردم را حسابرسی کنند به وی مائده بهشتی دهند 
 
إِنَّ لِسَانَ الْمُؤْمِنِ مِنْ وَرَاءِ قَلْبِهِ وَ إِنَّ قَلْبَ الْمُنَافِقِ مِنْ وَرَاءِ لِسَانِهِ لِأَنَّ الْمُؤْمِنَ إِذَا أَرَادَ أَنْ یَتَکَلَّمَ بِکَلَامٍ تَدَبَّرَهُ فِی نَفْسِهِ فَإِنْ کَانَ خَیْراً أَبْدَاهُ وَ إِنْ کَانَ شَرّاً وَارَاهُ وَ إِنَّ الْمُنَافِقَ یَتَکَلَّمُ بِمَا أَتَى عَلَى لِسَانِهِ لَا یَدْرِی مَا ذَا لَهُ وَ مَا ذَا عَلَیْه[1]‏
 
ترجمه لفظی : زبان مومن در پس قلب اوست ولی منافق قلبش در پس زبان اوست چرا ک
باسمه تعالىآیا خطبه متقین را خوانده اى؟آیا سعى در حصول صفات متقین داشته اى؟رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود: من آیه اى را مىشناسم که اگر مردم به آن عمل کنند تمام مشکلاتشان حل مىشود و سپس آیه ومن یتق الله یجعل له مخرجا را خواندند
منافق دراصل ازماده نفق بروزن نفخ به معنی نفوذ
وپیشروی است ونفق بروزن شفق به معنی کانالها ونقبهائی است که زیر زمین می زنند
تابرای استتاریافرارازآن استفاده کنند.بعضی ازمفسران گفته اندبسیاری ازحیوانات
مانندموش صحرائی وروباه و سوسماربرای لانه خوددوسوراخ قرارمی دهند:یکی آشکارکه ازآن
واردوخارج می شوند،ودیگری پنهانی که اگراحساس خطری کنندازآن می گریزند،این سوراخ
پنهانی رانافقاء گویند -روح البیان
جلد9ص529
ده نشانه منافق ازمجموع 8آیه اول سو
استاد بهجت پور در آیه اول سوره توحید یعنی «قل هو الله احد» برخلاف سایر مفسرین، هو را ضمیر شأن ندانسته اند و با توجه به ارتباط سوره توحید با سوره کافرون، آن را اشاره به معبود مستفاده از آیات سوره کافرون می دانند.
با هم تفسیر آیه اول سوره توحید در ویراست جدید تفسیر همگام با وحی را می خوانیم:
خدای متعال در آغاز سوره، با تعبیر «قُل» حضرت محمد… را مأمور اعلام وحدت ذات و صفات خدای متعال می‎کند؛ همچنانکه در سوره‌ی کافرون با همین تعبیر «قُل»، ایشان
وحدت شیعه و سنی به ما حمله‌ی نظامی هم شد، تحریم هم شدیم، نفوذ عوامل جاسوسی هم اتّفاق افتاد، شهید هم دادیم، امّا ملّت ایران مثل کوه ایستاد و توانست خود را مستحکم و پایدار کند! امروز این شجره‌ی طیّبه -شجره‌ی طیّبه‌ی جمهوری اسلامی و ملّت ایران- شجره‌ی طیّبه‌ای است که «اَصلُها ثابِتٌ وَ فَرعُها فِی السَّماء». روز‌به‌روز به فضل الهی ما پیشرفت کردیم، روز‌به‌روز قوی‌تر شدیم؛ بعد از این هم همین خواهد بود؛ و این نسخه‌ِی حرکت مسلمین و پیشرفت
بسمک یا کثیر
***********
سیدنا الاستاد حضرت علامه جوادی آملی روحی فداه در شرح مقدمه ی فصوص قیصری می فرمایند:
کثرت، از آنِ صفات است، نه از آنِ ذات. 
ذات، در همه ی اسماء مشترک است.
از این جهت، گاهی ب صفت می گویند اسم.
ذات ک واحد است، کثرت از ناحیه ی اسم نمی آید، چون اسم همان ذات است، مع الوصف.
پس عند التعلیل، کثرت ب صفات بر می گردد.

****************************
پیاده شده از فایل صوتی
خلق و خوی بخششی است که خدای عزوجل به مخلوقش عطا می کند برخی از آن غریزی و فطری وبرخی از ان نیت است  یعنی با تصمیم و اکتساب و تمرین پیدا میشود و غریزه و فطرت ثانوی میگردد عرض کردم کدامیک از این دو بهتر است فرمود انکه غریزه دارد و بر آن سرشته شده و غیر آن  نتواند کند و آنکه نیت دارد به سختی خود را به صبر بر طاعت و امید دارد پس این بهتر است برخی از اخلاق حمیده مانند سخاوت و حیا و غیرت و صبر در بعضی از مردم سرشته شده و فطری و ذاتی آنها است و صفات نیک دی
نتایج کنکور به زودی اعلام میشه و کارنامه اعمال منتشر می کنند!
اگر رشته مورد علاقتون قبول شدین که ناز شصتتون!
اگر نه سخت نگیرید و اوقات تلخی نکنید...
 
اینایی که پول و شهرت و قدرت دارن هیچکدوم کنکور قبول نشدن!
اصلا چون قبول نشدن به این چیزها رسیدن!
 
در عوض این روزها و سن ها زمان مستقل شدن و آزادی بیشتر گرفتنه از کانون خانواده!
عاقبت خوب واسه اونیه که بره دنبال علاقه اش...
 
وقایع رمضان 
19 ماه رمضان1 ـ ضربت خوردن امیر المؤمنین علیه السلام
در 19 ماه رمضان سال 40 هـ در نماز صبح در مسجد کوفه با شمشیری مسموم به دست ناپاک ابن ملجم منافق بر فرق مبارک امیر المؤمنین علیه السلام ضربت وارد شد. (1)
در 13 ماه رمضان سال 40 هـ حضرت مولی الموحّدین علی بن ابی طالب امیر المؤمنین علیه السلام بعد از فارق شدن از جنگ نهروان از شهادت خود خبر دادند. (2)
ادامه مطلب
علی (ع)، دو طبقه را سخت دفع کرد :1- منافقان زیرک2- زاهدان احمقهمین دو درس، برای مدعیان تشیع او کافی است که چشم باز کنند و فریب منافقان زیرک را نخورند . تیزبین باشند و ظاهر بینی را رها نمایند، چرا که جامعه تشیع در حال حاضر سخت به این دو درد مبتلا است .
مرتضی مطهری ، جاذبه و دافعه علی علیه السلام
رسول الله (صلی الله علیه و آله) :المُؤْمِنُ یَأْکُلُ بشَهْوَةِ أهْلِهِ ،والمُنَافِقُ یَأْکُلُ أهْلُهُ بِشَهْوَتِهِمومن به میل خانواده ی خود غذا میخورد، و منافق خانواده اش به میل او می خورند.
اگه جامعه رو هم یه خانواده بزرگ ببینیم...سران نظام حکم پدران جامعه رو دارند و طبق این روایت سزاواره اون جایی که منع شرعی و عقلیی در کار نیست، خواهش خودشون رو کنار گذاشته و با خواسته و میل جامعه همراهی نمایند که نتیجه این گذشت البته نیست مگر انسجام ودلگر
184-  و من کلام له (علیه السلام)> قاله للبرج بن مسهر الطائی و قد قال له بحیث یسمعه "لا حکم إلا للّه"، و کان من الخوارج <اسْکُتْ قَبَحَکَ اللَّهُ یَا أَثْرَمُ فَوَاللَّهِ لَقَدْ ظَهَرَ الْحَقُّ فَکُنْتَ فِیهِ ضَئِیلًا شَخْصُکَ خَفِیّاً صَوْتُکَ حَتَّی إِذَا نَعَرَ الْبَاطِلُ نَجَمْتَ نُجُومَ قَرْنِ الْمَاعِزِ. 
خطبه 184-خطاب به برج بن مسهر افشای منافق خاموش باش! خدا رویت را زشت گرداند، ای دندان پیشین افتاده بخدا سوگند! آنگاه که حق آشکا
1) یه دانش آموزی نمره فلان درسش 5 میشه, باباهه میگیره زیر مشت و کتک و بعد میگه باید دفعه بعدی نمرت بالای 10 بشه!
2) یه دانش آموز دیگم نمره ش 5 شده, باباهه از خونه بیرونش میکنه و میگه تا نمره  بعدیت بالای 10 نشده برنگرد!
3) بابای یه دانش آموز دیگه وختی میبینه بچش 5 شده, خودش با بچه روزی یه ساعت روی اون درس کار میکنه(حالا فرقی نمی کنه که مادره  یا دادش بزرگش یا یه معلم خصوصی میگیره منظور کمک کردن به بچه برای توانا شدنه) به بچه هشدار میده که تا وقتی نمرش بال
حاج قاسم سلیمانی سردار اسلام و دلاور و شهیدی تازه نفس که این روز ها اسمش را زیاد می شنویم. این دلاور و شجاع مرد ایران که نام بلندآوازه اش تن هر مستکبر را می لرزاند و پای هر منافق را سست می کند در بخشی از وصیت نامه اش فرموده که دوست دارم مقبره ای ساده و نامی ساده داشته باشم. یعنی روی سنگ مزارم بنویسید سرباز سلیمانی ! دوست دارم در ولایت خودم کرمان به خاک سپرده شوم.
ای سردار دلاور که از تو جز دست ترکش خورده ات چیزی سالم باقی نمانده خون تو بی پاسخ نخو
بعد از مطلب قبل که فهمیدیم برما واجب است که اماممان را بشناسیم ، حال میخواهیم ببینیم یک امام صفاتش چیست.
چه کسی بهتر از یک امام میتواند صفات یک امام را به ما بگوید.خبر صحیح خطبه ای از ابوعبدالله صادق (علیه السلام) روایت شده است : به راستی که خداوند_عزّوجلّ_به وسیله ی امامان برحق از خاندان پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) از دین خویش پرده برداری کرده و به وجود آنان راه و روش خود را آشکار ساخته،و از درون چشمه ی دانش خویش به وسیله ی ایشان عطا فرمود
امامم .. رهبرم .. پیشوایم .. مولایم علـــــــــــــــــــــــــــــی بن ابی طالب
 
هم مقتدر 
هم باشکوه
هم استوار 
هم وسیع 
هم پرهیبت
و هم از مظلومیت او دل چون پشم حلاجی شده .. دیگر دل نمی شود .. حالش خوب نمی شود .. و تا ابد سوگوار ..
 
 
پای رسول ایستاد .. تا پای جان ..
و در محراب نماز .. در شب قدر .. با شهادتش دنیا را تفسیر کرد
که اگر راهت، راهی باشد که هر لحظه شاهد خدا باشی .. 
و نلغزی در این راه 
نهایتش، خداست که جان تو را می خَرَد
که چه معامله پرارزشی .. 
به نام خدابعد از اعلام اول ماه رمضان توسط رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای مردم به دو دسته تقسیم می شوند:1- عده ای می پذیرند.2- عده ای نمی پذیرند.کسانی که نمی پذیرند سه دسته اند :1- عده ای مرجع تقلیدشان شخص دیگری است . مثلا آیت الله سیستانی اثبات اول ماه با چشم مسلح را قبول ندارند.2- عده ای منافق و دو رو هستند . این افراد به اصطلاح شیعه اند ولی هیچ کدام از مراجع تقلید شیعه را قبول ندارند و به فتوای عربستان وهابی عمل می کنند . نفاق و دو رو بودنشان به این دل
به نام خدابعد از اعلام اول ماه رمضان توسط رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای مردم به دو دسته تقسیم می شوند:1- عده ای می پذیرند.2- عده ای نمی پذیرند.کسانی که نمی پذیرند سه دسته اند :1- عده ای مرجع تقلیدشان شخص دیگری است . مثلا آیت الله سیستانی اثبات اول ماه با چشم مسلح را قبول ندارند.2- عده ای منافق و دو رو هستند . این افراد به اصطلاح شیعه اند ولی هیچ کدام از مراجع تقلید شیعه را قبول ندارند و به فتوای عربستان وهابی عمل می کنند . نفاق و دو رو بودنشان به این دل
تصویرایران درنه دی بی نظیر است/یادآور عشق ولایت در غدیر است/دشمن همیشه درپی جرم و جنایت/دردست شیطان ستمگرهم اسیراست/اوداخل کشور منافق را دهد پول/ازسوی استکبارعالم او اجیراست/درفتنه ای داردجسارت سوی اسلام/ازبهرعاشورا جنایاتش کبیراست/داردشقاوت برامام وبر شهیدان/عامل برای فتنه وظلم اخیر است/ملت به ناگه شدخروش او جهانی/ایران ماالگوی دینی وبصیر است/اندردفاع رهبرش دارد حماسه/باگوهرپیغام آقادرمسیر است/اسوه شده برمسلمین کل عالم/یاریگرمستضعف
نگاهی اجمالی به گزینش و استخدام در ایران:وقتی اساس و پایه ی گزینش افراد در ارگانها و ادرات از اول انقلاب داشتن ریش و لباس و.... و ظاهر الصلاح بودن افراد شد برای افراد منافق رسیدن به این مشخصه ها و گرفتن پست های دولتی کار سختی نبوداشکال کار نظام مقدس جمهوری اسلامی در این است که با سوء مدیریت، پرورش دهنده ی منافق استاشکال کار در این است که قوانین طوری وضع می شوند که بتوان آنها را به راحتی دور زد....ما چه می دانیم در دل و نیت دیگران چه می گذرد؟چه بسی
اذعان احمد بن حنبل در مورد قسیم بهشت و جهنم بودن امیر المومنین علیه السلام
ابن ابی یعلی حنبلی از علمای اهل سنت عمری می‌نویسد:
حَدَّثَنِی مُحَمَّدُ بْنُ مَنْصُورٍ الطُّوسِیُّ ، یَقُولُ : كُنَّا عِنْدَ أَحْمَدَ بْنِ حَنْبَلٍ فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ : یَا عَبْدَ اللَّهِ ، مَا تَقُولُ فِی هَذَا الْحَدِیثِ الَّذِی یُرْوَى أَنَّ عَلِیًّا عَلَیْهِ السَّلَامُ ، قَالَ : أَنَا قَسِیمُ النَّارِ ؟ وَمَا تُنْكِرُ مِنْ ذَا أَلَیْسَ رَوَیْنَا أَنَّ الن
{امام زمان(عج) از منظر روایات - شماره 33}
 
صفات یاران حضرت حجت
 
امام صادق(ع) می فرماید: مردانی که گویا دلهایشان پاره های آهن است، غبار تردید در ذات مقدس خدا خاطرشان را نمی آلاید. سبک خواب و شب زنده دارند و در نماز بسان زنبور عسل زمزمه میکنند. همانند چراغهای فروزانند؛ گویا دلهایشان نور باران است، از ناخشنودی پروردگارشان هراس دارند، برای شهادت دعا میکنند و آرزومند کشته شدن در راه خدایند.
[بحارالأنوار، ج۵۲، ص۳۰۸]
 
همچنین امام علی(ع) میفرماید: دید
49-  و من کلام له (علیه السلام)
> و فیه جملة من صفات الربوبیة و العلم الإلهی <
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی بَطَنَ خَفِیَّاتِ الْأَمُوُرِ وَ دَلَّتْ عَلَیْهِ أَعْلَامُ الظُّهُورِ وَ امْتَنَعَ عَلَی عَیْنِ الْبَصِیرِ فَلَا عَیْنُ مَنْ لَمْ یَرَهُ تُنْکِرُهُ وَ لَا قَلْبُ مَنْ أَثْبَتَهُ یُبْصِرُهُ سَبَقَ فِی الْعُلُوِّ فَلَا شَیْ‏ءَ أَعْلَی مِنْهُ وَ قَرُبَ فِی الدُّنُوِّ فَلَا شَیْ‏ءَ أَقْرَبُ مِنْهُ فَلَا اسْتِعْلَاؤُهُ بَاعَدَ
علامه حسن زاده آملی: حضرت امام صادق علیه السلام فرموده است: «هر چه که تو را از خدایت باز مى دارد، بت توست! این جان عرشی را، این سیمرغ ملکوتی را، پای‌بند یک مشت هواهای نفسانی نکن. از این گونه تعلقات آزادش بگذار تا بسوى اسماء و صفات الهی، و به جانب مدارج و معارج قرآنی ارتقاء بنماید. او را گرفتار قفسهای هوسهای نفسانی مکن تا به کمال مطلوب خود برسد.
سلام, کتاب جاذبه و دافعه علی(ع) استاد مطهری رُ خوندم جواب سوالمو گرفتم که چرا الان اینقد بازار شایعه زیاده و شایعه باوارا زیادن و هرچی زمان میگذره, بیشترم میشن, البته تغییرات تکنولوژی قابل انکار نیس, امروزه سرعت انتشار و رنگ و لعاب رسانه خیلی بیشتر شده, ولی فقط این نیس! جمعیت میلیونی برای حاج قاسم, امروز بود ولی ... عکس زیرو ببینین خودتون مطلبُ میگیرین
 
متاسفانه در کتب شجره موسوی عوکانی نوشته مرحوم سیف السادات به اشتباه نامزد امام زاده علی بن محمد واقع در دره سید دختر خلیل اکبر است که کاملا اشتباه و بنا به گواه سادات نامزد علی بن محمد علیه السلام دختر بابا ویس ایلامی است نه خلیل اکبر علیه السلام درواقع خلیل بن احمد از نوادگان سید علی علیه السلام می باشد
به نام خدابعد از اعلام اول ماه رمضان توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ، آیت الله خامنه ای مردم به دو دسته تقسیم می شوند:1- عده ای می پذیرند.2- عده ای نمی پذیرند.کسانی که نمی پذیرند سه دسته اند :1- عده ای مرجع تقلیدشان شخص دیگری است . مثلا آیت الله سیستانی اثبات اول ماه با چشم مسلح را قبول ندارند. که بر مقلدانشان واجب است اطاعت کنند.2- عده ای منافق و دو رو هستند . این افراد به اصطلاح شیعه اند ولی هیچ کدام از مراجع تقلید شیعه را قبول ندارند و به فتوای عربست
بعد از طرح بحث صفات خدا و تجّلی صفات برای شناخت و معرفت نسبت به خدا ، ما به یک موضوع پرچالش میرسیم و اینکه:
اصلاً خدا از کجا آمده است که بخواهیم برای او صفات تعریف کنیم؟ یا مثلا وقتی می گوئیم ذات و چیستی خداوند قابل شناخت نیست پس چطور به این شناخت رسیده ایم که اساساً خدایی هست که در وصف او سخن گفته میشود؟این در واقع همان حرف خداناباوران است که به عنوان مقدمه قرار می دهند و می گویند که وقتی چیزی خارج از مرزهای طبیعی هست و قابل دسترس هم نیست و قاب
خردادماه ۱۳۹۷ اولین پست استاد کامل در وبلاگ بارگزاری شد...از آن روز تاکنون انتقادات و تناقض‌های زیادی را طرح کردم؛ ولی هیچ گاه پاسخی از غفار عباسی و مریدانش نشنیدم..
تحریری‌چی، شاگرد مدرسی، تفکیکی، اخباری، ضد عرفان، منافق، امنیتی... اینها بخشی از عناوین واتهاماتی‌ست که در این یکسال و چندماه نثار بنده کرده‌اند! چرا؟
ادامه مطلب
 
حسی در درونم داشتم، یاد حرف یک نفر افتادم که می گفت علت این جزا برای فلان خطا آن است که اول به صد نام خدا پشت کرده و بعد انجامش داده. حس می کردم به بعضی صفات او بی احترامی یا بی توجهی کرده ام! نمی دانم به چند تایش!
نه همتش را داشتم، نه امید، نه اصلا انقدر اهل تدبیرم! اهلش هم نبودم!
این سنگینی به این راحتی ها رفع شدنی نیست...
باید با تو بیشتر حرف می زدم... وقتی که نصفه شب بی دلیل و بی خواب آلودگی بیدار شدم فهمیدم...
اولین شبی بود که بی کابوس می گذشت...
 
بعدی ❯ ❮ قبلی

صفات (attributes) در HTML اطلاعات اضافی را برای عناصر ارائه می دهند. در این فصل از آموزش HTML به بررسی برخی از این صفات می پردازیم.
صفات در HTML
تمام عناصر HTML می توانند دارای صفات باشند
صفات اطلاعات اضافی را درباره یک عنصر فراهم می کندد
صفات همیشه در تگ شروع قرار می گیرند
صفات معمولا به صورت نام/مقدار تعریف می شوند، به این صورت: "name="value

صفت href
لینک ها در تگ <a> تعریف می شوند. آدرس لینک نیز با صفت href مشخص می شود:
مثال
<a href="https://www.w3schools.com">This
بیشتر صفت‌ها می‌توانند هر دو حالت تفضیلی )با افزودن -er یا more )  و عالی  )با افزودن-est یا most   ) را
داشته باشند. در ادامه نحوه ساخت هر دو حالت را خواهید آموخت.
از صفات
تفضیلی (Comparative Adjectives) موقعی
استفاده می کنیم که بخواهیم دو چیز یا شخص یا مکان را با هم
مقایسه کنیم. برای این منظور دو راه وجود دارد که as…as و than هستند.

صفات تفضیلی با as…as

as + adjective + as
کاربرد as …as  این است که دو شخص، مکان یا شیء را با هم مقایسه کنیم و برابری آنها
در یک صفت را با
است
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-تزکیه وتعلیم- اگر انسان را دارای دوبعد ادراکی- حسی بدانیم- یکی مرکز  ان قلب است- که فطرت  را دربردارد- ودیگری نفس- که – هوا را دربر دارد—فطرت تعلیم میخواهد- ونفس تزکیه میخواهد- بعضی صفات که مثبت هستند در  قلب رشد میکند- وبعضی صفات که منفی هستند که درنفس رشد میکنند- صفات مثبت را ما  درباره انها به شناخت پیدا میکنیم انچنان که رسول اکرم صلواته الله علیه والله والسلم فرمودند خودرا درمعرض ان  نسیم های ملکوتی
با یک نگاه اجمالی و کلی به مسائل مطروحه در معرفی ادیان در بخش های قبلی به چند نکته کلیدی برخورد میکنیم:خداانسانروح انساناعمال انسانمرگنتیجه اعمال
در واقع مجموعه اینها زندگی انسان را تشکیل می دهد.زندگی که سرنوشت انسان را رقم میزند و اساساً ادیان برای شناخت جهان،خدا،انسان و ارتقاء آگاهی های فردی در سایه این شناخت و ظهور این آگاهی در اعمال و رفتار انسان شکل گرفته اند تا بتوانند با تدوین یک برنامه متعالی ، آدم را به مقام شایسته خودش برسانند.م
من با بعضی از صفاتی که رو حیوونا میذارن مشکل دارم و به نظرم این‌کار نامناسبه. مثلا یه جوری میگن خر نفهمه، انگار بقیه‌ی حیوونا اوقات فراغتشون رو به حل معادلات لگاریتمی می‌پردازن! یا مثلا همچین میگن کوالا‌ها فقط می‌خورن و می‌خوابن، انگار مثلا گوسفند‌ها هر‌ روز صبح ساعت ۵ بیدار میشن، یه چای تلخ می‌خورن، می‌رن بالا سر دکل نفت تا آخر شب!!
روزبصیرت گفتمان انقلاب است/یک پرتوی ازبهرنورآفتاب است/تابیدبرقلب همه خورشیدایمان/آنکس که اصل وریشه اسلام ناب است/درکشوری که انحراف وفتنه بوده/بانقشه دشمن وطن هرجا خراب است/غرب ویهود ونقش استکبارپررنگ/برمردمان ساده او رخ درنقاب است/کرده جسارت برامام وبرشهیدان/فتنه برِدشمن فقط پادررکاب است/حتی به عاشورائیان کرده جسارت/ننگ منافق بهرایرانی عِقاب است/ اندرنه دی ملت ایران به پاخاست/چون رهرو عترت و پیغام کتاب است/با وحدتش داده شکوهی کشورما/د
احیاء مدینه فاضله از منظر تولی و تبری:
 
《《تفاوت مومن و کافر 》》 پیش زمینه فکری؛ انسان فطرتا مظلوم(حق)و ظالم(باطل)را می شناسد و دینش تولی(دوستی با دوستان خدا)و تبری(دشمن داشتن دشمنان خدا یعنی دروغگویا و حرام خواران)است. پیش زمینه فکری؛ ابتداء بدان انسانها از دو عالم آفریده شده اند یک؛ عالم علیین که مومنان از این عالمند. دوم عالم سجین که کافران از این عالمند،که این از آیه ۱۷۹سوره اعراف معلوم است. نکته ویژه؛ 《《《منافق و کافر در تمام اهدافشان،
شهادت امام صادق علیه السلام  تسلیت باد 
چه شد که در افق چشم خود شقایق داشت
مدینه ای که شب پیش، صبح صادق داشت
 
اگرچه شمس وجودش به سمت مغرب رفت
هزار قله ی پر نور در مشارق داشت
 
چه با شکوه، غم خود به دل نهان می کرد
چه شِکوه ها که از ان فرقه ی منافق داشت
به غیر داغ محرم، گلی زباغ نچید
چقدر روضه ی گودال در دقایق داشت
خلیل بود ولی آتشش سلام نشد
همان که در نفسش عطری از حدائق داشت
هزار طائفه آمد هزار مکتب رفت
و ماند شیعه که "قال الامام صادق" داشت
شهید را
۱- ثَلَاثٌ مَنْ کُنَّ فِیهِ فَهُوَ مُنَافِق‏: إِذَا حَدَّثَ کَذَبَ وَ إِذَا وَعَدَ أَخْلَفَ وَ إِذَا اؤْتُمِنَ خَان‏
نشان منافق سه چیز است: ۱ - سخن به دروغ بگوید. ۲ - از وعده تخلف کند.۳ - در امانت خیانت نماید.تحف العقول ص. ۳۱۶،
۲- لَا یَنَالُ شَفَاعَتِی مَنْ أَخَّرَ الصَّلَاةَ بَعْدَ وَقْتِهَا
کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهد رسیدمحاسن ص. ۸۰،
۳- أبغض الحلال الی الله الطلاق.
منفورترین چیز‌های حلال در پیش خ
مطالعه تاریخ زندگی حضرت خدیجه نشان می دهد که او، هم در دوران جاهلیت و هم بعد از بعثت خاتم الانبیا صلی الله علیه و آله دارای فضائل و کمالات معنوی بوده است. او که در جامعه خود به عنوان یک الگوی زن برتر مطرح بوده، تاثیر به سزایی در گسترش صفات نیک انسانی داشته است. سخاوت، کرامت، ایثار و فداکاری، عفت و پاکدامنی، دور اندیشی و درایت و توجّه به مستمندان، عطوفت و مهربانی و صبر و استقامت از جمله خصلت های پسندیده اوست. به همین جهت آن بانوی یگانه در میان ز
فکر می کنید چرا وقتی آدم بیکار می شه، برای خودش کار می تراشه؟ چرا آدم ها به بازی های کامپیتوری علاقمندن؟ چرا گاهی بی حوصله و بی انگیزه می شیم؟
دلیلش این هست که نفس (روح) انسان احتیاج داره به یکسری اهداف برسه. چالش یکی از نیازهای اصلی انسان هاست. خدا ما رو اینجوری آفریده. این صفت رو با دیگر صفات اگر در نظر بگیریم، می بینیم خدا ما رو جوری آفریده که خودمون رو تکامل بدیم و به پرستش او برسیم.
موقعی که بی حوصله شدید، به این موضع هم فکر کنید!
خلاصه جلسه ۳۷
ژن یا کروموزوم یا DNA از یک طایفه هستند
فرضیه‌های ژن:
۹۹ نوع ژن در صفات انسانی فرزند نقش دارند(این ۹۹ نوع نسخه انسان است. نه اینکه ۹۹ نوع رنگ چشم داریم)
رسول خدا ص: نیست مگر بنده ای که بین او تا حضرت آدم ۹۹ نوع ارق نباشد
همراه با خروج منی موادی(آب) از تمامی سلول‌های بدن خارج و ترشح می‌شود پس به همیم جهت غسل جنابت واجب شده است
تا دقیقه 15 گوش داده شد و بقیه را بعدا گوش خواهم داد
 بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- خداوند منان دونوع صفات داردصفات اولیه وصفات ثانویه صفات اول صفات ذات میگویئم مثلا اب ذاتا بیرنگ است  ومایع است وصفات ثانویه اب میتواند رنگ پذیری کند یا بخارشود ویا یخ شود دربارهشناخت صفات ورابطه اش باذات هوز کسی بهدرجهکمال نرسیدهاست حدس هائی زده میشود- کهحضرت جناب  دکتر دینائی  رحمت الله دراین بره کتابی سترگ دارند- اصسان هم همین طور است روح یک صفات اولیه دارد ویکسری صفات ثانویه دارد صفات اولیه که
حاج اسماعیل دولابی (ره):
جوانان این زمان کشمکش را دوست ندارند. آن‌ها فطرتاً در راه هستند .با اخلاق و صفات شایسته و با نیت خوب و دعای خیر در حق آن‌ها کار کنید و آن‌ها را به سمت کمالات ببرید آن‌ها را باید با نماز دوست کنید نه این‌که فقط نمازخوان کنید کار بعضی‌ها بی‌نماز کردن مردم است. آن‌ها با امرونهی زیاد و مردم‌آزاری جوان‌ها را تارک‌الصلاة می‌کنند. مقدس مآب‌ها و افراد سخت‌گیر کارها را خراب‌تر می‌کنند.
اما وقتی در آیات قرآن دقیق تر میشویم به وضوح شاهد هستیم خداوند تغییر حالت میدهد! یک جاهایی خشنود و راضیست یه جاهایی عصبانی و خشمگین است و نمونه ای ظهور و بروز این خشم را در داستانهای قرآن نسبت به بعضی از اقوام و ملل میبینیم.این نکته در نص آیات قرآن موجود است.اگر اینها دگرگونی و تغییر نیست چه اسمی میتوان روی آن گذاشت؟خدایی که بخاطر گناه یک عده و نافرمانی از رسولش شدیدترین عذابها را نازل میکند تا انتقام سرپیچی و عصیان از دستوراتش را بگیرد.یا جم
بهار حرف کمی نیست، ما نمی فهمیم
زبان تازه تقویم را نمی فهمیم
درخت پا شد و زخم زمین مداوا شد
هنوز چیزی از این حرف ها نمی فهمیم
چرا از آب نگفتن؟ چگونه نشکفتن؟
چگونه این همه اعجاز را نمی فهمیم
نشسته بر سر هر کوچه یک تذکر سبز
دلا! قبول نداریم، یا نمی فهمیم؟
نگاه باغ پر از بازی پرستوهاست
دل عبور نداریم تا نمی فهمیم
زمان، زمان بروز صفات باران است
چگونه باز نگوییم ما نمی فهمیم؟
محمد علی شیخ الاسلامی
وقتی خودت را وقف امام زمان کردی دغدغه تو شد نماز اول وقت خدا مرگ  ترا بدست شقی ترینها قرار میدهد  در عشق به امیر المومنین صداقت داشتی تو هم مثل امامت هم بدست منافق هم از ناحیه سر شهید شدی 
به همراه تعدادی از افسرا ارتش برای اموزش به امریکا رفته بود در همان ساعت اول با قطب نما جهت قبله را مشخص میکند تا در زمان و جهت نماز خطا نکند 
خدایا  به اهل نماز نگاه کن بما رحم کن 
خوب   راحت   زیبا   خوشگل   چاق  لاغر   صاف  کج     برقی     ایستاده    شیب   قائم   داغ   سرد   گرم     تند  ترش   شیرین   تلخ     عمیق    سطحی    پایدار    همیشگی     لحظه ای     خوشایند    دلخواه     طولانی   کوتاه     ماهر    تازه کار   بیکار     تنبل     شجاعانه    قدیمی  نو     تازه     پیر     جوان     فهمیده     نوآور    صمیمی کوتاه بلند     پرحرف     کم حرف     زبان بسته     پرگو       پرچانه     همدل     همراه     همخانه     مهربان     اصل      اصیل  
اگه می تونستین یکی از صفات یا ویژگی های بشر رو حذف کنین ، کدومو حذف می کردین؟ (مثلا مهربانی، هوش، خلاقیت، غرور، مدنیت و هزارتا چیز دیگه) 
لطفا فکر کنین و جواب بدین، چرا شو اگه بگین که خیلی بهم کمک کردین، الان به جواب نرسیدین منو یادتون نره وقتی به جواب رسیدین بیاین بگین :دی
در قرآن بجز نام الله نامهای متعددی برای خداوند ذکر شده و حتی دعوت به این هم شده که خدا را با نامهای نیکش بخوانید:
وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى فَادْعُوهُ بِهَاو برای خدا نامهای نیکی است خدا را با آن بخوانیداستفاده از واژه "الله" برای خدا در قرآن بخاطر جامعیت این اسم هست.یعنی همه آن اسمهای نیکی که در قرآن برای خدا منظور شده در کلمه الله جمع و خلاصه میشود و به این دلیل به آن "اسم اعظم" یا "اسم جلاله" هم می گویند.این نامهای نیک (اسماء الحسنی)
 
 
"حسد" که در فارسی از آن به "رشک" تعبیر می شود، به معنای آرزوی زوال نعمت از دیگران است[1]، خواه آن نعمت به حسود برسد یا نرسد. حسد یکی از صفات ناپسند اخلاقی است و در نفس برخی انسان ها وجود دارد که باعث ضرر و زیان رساندن به شخص حسود می شود،چرا که امیرالمومنین علی (علیه السلام) می فرمایند: اَلحَسَدُ یُضنِى الجَسَدَ ؛حسد، بدن را فرسوده و علیل مى کند[2].
 
ادامه مطلب
76-  و من خطبة له (علیه السلام)
> فی الحث علی العمل الصالح <
رَحِمَ اللَّهُ امْرَأً سَمِعَ حُکْماً فَوَعَی وَ دُعِیَ إِلَی رَشَادٍ فَدَنَا وَ أَخَذَ بِحُجْزَةِ هَادٍ فَنَجَا رَاقَبَ رَبَّهُ وَ خَافَ ذَنْبَهُ قَدَّمَ خَالِصاً وَ عَمِلَ صَالِحاً اکْتَسَبَ مَذْخُوراً وَ اجْتَنَبَ مَحْذُوراً وَ رَمَی غَرَضاً وَ أَحْرَزَ عِوَضاً کَابَرَ هَوَاهُ وَ کَذَّبَ مُنَاهُ جَعَلَ الصَّبْرَ مَطِیَّةَ نَجَاتِهِ وَ التَّقْوَی عُدَّةَ وَفَاتِهِ ر

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها